“App van Olympus Mobility is zegen voor administratie.”

mediacommMediaComm is aan een opmerkelijke groei bezig. Het Antwerpse vormgeversbedrijf heeft intussen vier kantoren en liefst 60 grafische ontwerpers die dagelijks op de baan zijn. Die zijn samen goed voor meer dan 10.000 verplaatsingen per jaar. Efficiënte mobiliteit is dan ook een absolute must, maar tegelijk moet de administratie vlot verlopen. “En die combinatie is net de sterkte van Olympus Mobility”, zegt Aline Van Aerde, manager mobiliteit en klantenadministratie bij MediaComm.

Communicatiebureaus, uitgeverijen, reclameagentschappen en andere bedrijven waar vormgeving een cruciale rol speelt, kunnen op hun beide oren slapen. Als ze nood hebben aan tijdelijke of structurele ondersteuning, dan staat MediaComm klaar met een grafisch interventieteam van 60 medewerkers. Die grafische ontwerpers slaan hun vleugels uit over heel Vlaanderen en Brussel. Eén ding hebben ze alvast gemeen: ze werken bij de klant, waardoor elke werkdag begint en eindigt met een verplaatsing.

Koning auto valt van troon

““Staffingbedrijven zijn doorgaans volledig afhankelijk van bedrijfswagens”, legt Aline uit. “Dat was bij ons tot voor kort niet anders. Al onze grafici die langer dan een jaar in dienst zijn, hebben een eigen bedrijfswagen. En voor de andere collega’s zijn er voldoende poolwagens. Toch blijkt alsmaar vaker dat de auto niet altijd de efficiëntste methode is om van A naar B te gaan. Sommige routes staan immers garant voor filestress en dus tijdverlies. Daarom zochten we begin 2018 naar een oplossing in de vorm van mobility-as-a-service. Het ruimste aanbod vonden we bij Olympus Mobility.”

Weg met papier

“Even belangrijk als het grote pakket aan vervoersopties die Olympus Mobility aanbiedt, is de administratieve eenvoud van hun mobiliteitsapp. Dankzij het platform moeten we geen afzonderlijke overeenkomsten afsluiten met elk mobiliteitsbedrijf en worden alle tickets digitaal bijgehouden. En handig voor mij: ook de facturatie voor alle vervoersbewijzen is volledig geïntegreerd in de app, zonder dat er papier aan te pas komt. Zo kan ik mij volledig focussen op opdrachten met een echte meerwaarde en ben ik er tegelijk zeker van dat de meer repetitieve taken vlekkeloos verlopen. Die gemoedsrust is mooi meegenomen.”

Altijd fiscaal in orde!

De grafische ontwerpers van MediaComm moeten nooit vervoerkosten voorschieten. Elk van hen krijgt een budget en alle uitgaven stromen via de app automatisch door naar de loonadministratie, zodat ook daar de woon-werkvergoedingen foutloos worden geregistreerd.