Algemene voorwaarden Deinze Smartcity app
Algemene voorwaarden Deinze Smart city app
Versie 1.0 05/12/2017
Deze voorwaarden zijn van toepassing op de activiteiten van Olympus Mobility in het kader van de Olympus Mobility app gebruikt als de Deinze Smartcity App (hierna ook aangeduid als DSA). De Olympus app wordt beheerd en uitgebaat door de naamloze vennootschap Olympus Mobility (hierna ook aangeduid met ‘Olympus’, ‘wij’ of ‘ons’), gevestigd te 1000 Brussel, Theresianenstraat 7/A, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0638.809.930.
Deze voorwaarden zijn van toepassing voor iedereen die gebruik maakt van de Olympus App en zijn complementair aan de algemene voorwaarden van de Olympus app (zie bijlage 1).
1. Definities
Deelnemer = persoon die via deze inschrijving toegang heeft tot de Olympus app
2. Toepassing
Deinze Smartcity App is een samenwerking tussen Olympus Mobility, stad Deinze en Blue-mobility.
De deelnemer geeft expliciet toestemming aan Blue-mobility tot het delen van de Blue-mobility facturatie gegevens met Stad Deinze en Olympus Mobility zodat het aan de Deinzenaar door Blue-bike gefactureerde bedrag maandelijks kan opgeladen worden als een mobiliteitskrediet op zijn/haar Olympus Mobility account.
Inschrijving en deelname is geheel vrijwillig.
3. Voorwaarden
- De deelnemer moet zijn domicilie hebben in Deinze (postcode 9800) of Nevele (postcode 9850).
- Stad Deinze komt enkel tussen in de huurkost van de eerste dag van uitlening.
4. Mobiliteitkrediet
De deelnemer kan het bedrag vrij besteden in voornoemde App aan de beschikbare mogelijkheden. Het mobiliteitskredit wordt bijgehouden in de DSA en is ook steeds raadpleegbaar in de app. In princiepe kan de deelnemer slechts aankopen doen via de app als er een positief saldo aanwezig is.
Volgende mobiliteitsmodi zijn ter beschikking in de Smart City App Deinze bij start van de samenwerking. dit aanbod kan varieren in de toekomst.
- Treintickets
- De Lijn m-ticket
- Parking aan de treinstations
- Blue-bike vouchers
- Velo vouchers
- MIVB 10-tritten kaart
- TEC multiflex kaart en next 1
- Aankoop Mobib kaart
Ingeval het Mobiliteitskrediet toch negatief zou worden (bv. door kost parkeerbeurt groter dan resterend krediet of bijkomende kosten Blue-bike of Velo huur) gaat de deelnemer akkoord om dit tekort aan te zuiveren op eerste vraag van Olympus Mobility.
5. Aansprakelijkheid
Olympus Mobility kan niet aansprakelijk worden gesteld voor:
- Gebreken of tekortkomingen in het aanbod, de uitvoering of de werking
- Gebrek aan compatibiliteit van de Olympus App met het besturingssysteem of de hardware van de deelnemer
Olympus Mobility is evenmin aansprakelijk in gevallen van overmacht, waaronder doch niet uitsluitend: burgeroorlog, terroristische activiteiten, revolutie, opstand, staking, inbeslagname of dwangbevel van en door de openbare macht, kernreacties, radioactiviteit, panne aan het stroom- of telefoonnet of aan het internet.
Onder geen enkel beding kan Olympus Mobility gehouden zijn tot de vergoeding van indirecte schade of gevolgschade in hoofde van de deelnemer of derden.
6. Stopzetting
De deelnemer kan het gebruik van de Olympus app op elk moment en om welke reden dan ook beëindigen door het verwijderen van de app van de smartphone. Dit geeft geen recht tot uitkering van het eventuele resterende mobiliteitskrediet.
Olympus Mobility behoudt zich het recht voor om het gebruik van de Dienst te beëindigen, op elk moment en om welke reden het gepast acht, naar eigen goeddunken.
Privacy verklaring
Zoals al beschreven is in de algemene voorwaarden van de Olympus app, goedgekeurd door deelnemer bij de eerste keer inloggen, dragen wij zorg voor uw privacy en handelen hierbij steeds in overeenstemming met de bepalingen van de Belgische Privacywet (wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens en de Europese Verordening (EU) nr. 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens). Door het gebruik van de Olympus App gaat u uitdrukkelijk akkoord met de wijze waarop wij de persoonsgegevens verzamelen en verwerken, zoals hier beschreven. Dit verzamelen en verwerken van persoonsgegevens is noodzakelijk opdat de deelnemer van de Olympus App gebruik zou kunnen maken. Zowel het intrekken van het akkoord als het niet verstrekken van correcte gegevens maken verder gebruik van de Olympus App onmogelijk.
2. Welke gegevens worden er verzameld en verwerkt in het kader van DSA?
Voor het uitvoeren van DSA wordt bijkomende informatie verzameld en door ons verwerkt:
- je naam, geboortedatum (vereist voor treintickets), mailadres en gsm nummer (vereist voor De Lijn tickets)
- Gegevens over je locatie en de locatie van je toestel, indien je ons toestemming hebt gegeven om deze informatie te mogen gebruiken. Daartoe moet je de Olympus App toestemming geven om toegang te krijgen tot de gps- en wififunctie van jouw smartphone. Je kunt deze locatievoorziening ook altijd uitschakelen via de instellingen van je smartphone.
- Data verzameld door de bewegingssensoren van je smartphone ism Sentiance nv (https://www.sentiance.com en privacy verklaring op https://www.sentiance.com/privacy-and-security/journeys/)
2. Doel van de verzameling en verwerking
De verzamelde data wordt gebruikt voor:
- het versturen en ontvangen van je login en pincode
- het uitvoeren van de ticketing functionaliteiten
- voor het sturen en ontvangen van informatie (notificaties in de app, boodschappen via de communicatiemodule van de Olympus app).
- Voor het maken van (geanonimiseerde) statistieken over het verplaatsingsgedrag.
3. Je rechten tot raadpleging van je gegevens
Je kan ofwel via de Olympus App je gegevens raadplegen en zo nodig aanpassen, ofwel via je werkgever die je toegang verschafte tot de Olympus App. Voor de raadpleging en zo nodig verbetering van de niet via de Olympus App beschikbare gegevens, of om er een kopie van op te vragen, kan je ons kosteloos contacteren via privacy@olympus-mobility.com, op voorwaarde dat je je afdoende identificeert (bv. met een kopie van je identiteitskaart).
Heb je geen toegang meer tot de app dan heb je het recht om ons kosteloos te vragen over welke persoonsgegevens wij beschikken, en deze gegevens desgevallend kosteloos te laten corrigeren. Je kunt dit doen door ons te contacteren via de hieronder vermelde contactgegevens, op voorwaarde dat je je afdoende identificeert.
4. Wissen van gegevens
Bij beëindiging van de overeenkomst tussen ons en Stad Deinze via dewelke je toegang kreeg tot DSA, worden binnen 24 maand na deze beëindiging je persoonsgegevens gewist.
Wanneer buiten dergelijk geval je zelf niet langer van de Olympus App gebruik maakt kan je ons vragen je gegevens te wissen, en dit door een aangetekend schrijven aan ons te richten op het adres vermeld onder ‘contactgegevens’, met een kopie van je identiteitsbewijs in bijlage. Wij behouden ons het recht het verzoek te weigeren zolang het bewaren van de gegevens nog nodig is voor de uitvoering van enige overeenkomst waarbij jij als gebruiker partij (geweest) bent.
5. Aan wie worden gegevens verstrekt?
Je gegevens kunnen worden doorgegeven aan volgende partners:
- Geanonimiseerde metingen en registraties aan Stad Deinze voor opvolging resultaten van deze samenwerking
Uw persoonsgegevens worden niet aan andere derden dan hierboven genoemd verstrekt, tenzij u daar toestemming voor geeft of er een wettelijke verplichting is, bijvoorbeeld op grond van een rechtmatige vordering van bevoegde autoriteiten
6. Contactgegevens
Wij zijn verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens en zien toe op de vertrouwelijkheid en de veiligheid van de gegevens. Je kan ons contacteren op het volgende adres: Olympus Mobility nv- Ajuinlei 1 – 9000 Gent of via privacy@olympus-mobility.com
Bijlage 1 – Algemene voorwaarden van de Olympus App
Maken integraal deel uit van deze voorwaarden en bevinden zich hier
De deelnemer verklaart hiervan kennis te hebben genomen.