Bedrijfsmobiliteit in een nieuw jasje: Olympus-app realiseert nog meer transacties
De Belgische onderneming voor bedrijfsmobiliteit Olympus Mobility lanceerde onlangs de volledig nieuwe Olympus-app met nog intuïtiever design.
Dankzij het moderne ontwerp en extra functionaliteiten verrichten de gebruikers nu gemiddeld om de 2.5 seconden een mobiliteitstransactie op het Olympus platform.
35 mobiliteitsdiensten in één app, flexibele mobiliteit nog eenvoudiger
De vernieuwde Olympus-app kwam tot stand op basis van concrete gebruikersfeedback. Olympus Mobility mikte op nog hogere gebruiksvriendelijkheid. Dat begint bij het eerste contact met de app. In één oogopslag zien gebruikers op het homescreen hun favoriete mobiliteitsdiensten, hun resterend budget én recente aankopen. De app voorziet ook de dichtstbijzijnde mobiliteitsdiensten op een kaart.
De update smukte ook andere functionaliteiten op, zoals:
- Het gebruik van het wettelijk mobiliteitsbudget voor huur, lening of andere terugbetalingen op één plek.
- Een geïntegreerd helpcenter met uitgebreide antwoorden op eventuele vragen, inclusief chatmodule met Olympus Support.
- Een duidelijker overzicht van hun mobiliteitsopties.
- Een betere opvolging van hun budget.
- Het vlotter registreren van kilometers.
Unieke en geliefde functies, zoals het toevoegen van familieleden op een privé- of wettelijk mobiliteitsbudget, kregen ook een nieuwe ‘look & feel’.
Door deze functies te verzamelen in één app, samen met 35 mobiliteitsdiensten, verlaagt Olympus Mobility de stap richting zachte mobiliteit. Medewerkers hebben hun ‘compagnon de route’ altijd op zak en ontdekken zo alternatieven voor de wagen.
Bijna 900.000 gebruikers
Achter dat intuïtief design zit bovendien een technisch huzarenstuk. Het Olympus platform voorziet ook de meeste mobiliteitsintegraties in KBC Mobile. Samen ondersteunt het platform bijna 900.000 gebruikers. Gemiddeld verwerkt het Olympus platform ongeveer 20 aanvragen per seconde in de vorm van aangekochte tickets of het opvragen van informatie. Overdag sluit het om de 2.5 seconden een mobiliteitstransactie af, zoals het kopen van een treinticket of het betalen van een parkeerbeurt.
Olympus Mobility faciliteert dus elke dag duizenden gebruikers in hun verplaatsingen. Het software team bewaakt dan ook de vlotte werking van het platform, mede door de nodige security, continue monitoring en directe feedbackloops van gebruikers.
Mobiliteitsbeheer anno 2024
Met deze update ondersteunt het Olympus Mobility platform hun doel: het vereenvoudigen van mobiliteitsbeheer. Het verwerken van flexibele bedrijfsmobiliteit vraagt traditioneel namelijk een hoop werk. Dat gaat van het verzamelen van bonnetjes en verwerken van terugbetalingen in de loonadministratie tot het opvragen van Excelbestanden met afgelegde kilometers.
Nu de vraag van medewerkers naar flexibiliteit in hun verplaatsingen steeds verder stijgt, wordt tijd besparen aan administratie een must voor mobiliteitsverantwoordelijken.
Met het Olympus platform beschikken medewerkers over verschillende mobiliteitsdiensten in hun achterzak. Dat terwijl HR en Fleet Managers hun administratie reduceren tot één maandelijkse factuur.
Dat betekent dus een grote tijdswinst voor
- Het beheer van het wettelijk mobiliteitsbudget
- Mobiliteit in een cafetariaplan
- Het onkostenbeheer voor woon-werkverkeer en dienstverplaatsingen
- Kilometerregistratie
- Het beheer van fietsleasing
Over Olympus Mobility
Olympus Mobility NV is gegroeid uit de Belgische spoorwegen en werd opgericht eind 2015. Aandeelhouders zijn Cambio, VAB en Mpact. Olympus Mobility biedt een ‘Mobility-as-a-Service’ platform aan dat één toegang biedt tot openbaar en gedeeld vervoer via de smartphone. Olympus Mobility maakt het beheer van mobiliteit en de bijgaande administratieve processen voor bedrijven eenvoudig.