Mobility-as-a-Service: 5 redenen waarom je je mobiliteitsbeheer beter digitaliseert
Mobility-as-a-Service integreert alle mogelijke mobiliteitsaanbieders in één app. Noem het gerust de Netflix van bedrijfsmobiliteit.
Maar waarom implementeer je beter zo’n digitaal platform om je mobiliteit te beheren? Ontdek de 5 redenen.
- All-in-one mobiliteitsoplossing
- Realtime budgetopvolging
- Altijd de nieuwste mobiliteitsdiensten
- Onderscheidend in de war for talent
- Terugbetaling aankopen met wettelijk mobiliteitsbudget
All-in-one mobiliteitsoplossing
Alles in één app. Dat betekent dat je medewerkers alle mobiliteitsdiensten meteen bij de hand hebben. Voortaan mogen ze de rijen aan de ticketautomaten overslaan, want hun tickets kopen ze rechtstreeks in de Mobility-as-a-Service app.
Meer nog, door het ruime mobiliteitsaanbod kiezen ze op elk moment voor het beste vervoersmiddel. Met de trein of een deelwagen, de keuze is aan hen. Je medewerkers genieten telkens van een gepersonaliseerd traject.
Bij een Mobility-as-a-Service applicatie komt trouwens geen logisitieke verdeling te pas. Je medewerkers downloaden gewoon de app en gaan direct van start.
Realtime budgetopvolging
Met een digitale Mobility-as-a-Service oplossing volg je in realtime alle budgetten op. Zowel jij als je medewerkers weten op elk moment hoeveel hun resterend budget bedraagt.
Doen ze uitgaves in het kader van dienst- of woon-werkverplaatsingen, het wettelijk mobiliteitsbudget of fietsleasing? In de Olympus-app past het budget zich automatisch aan.
Bovendien krijg je op het Olympus beheerportaal een duidelijk overzicht van alle mobiliteitstransacties in je bedrijf. Maandelijks verwerk jij slechts één factuur.
Weer tijd bespaard!
Altijd de nieuwste mobiliteitsdiensten
Een Mobility-as-a-Service applicatie bundelt mobiliteitsdiensten. Dat zijn bekende, maar ook (nog) onbekende diensten. Omwille van de app ontdekken je medewerkers bijvoorbeeld nieuwe deelfietsen in hun buurt en proberen ze die rapper uit.
Op die manier verlaag je de drempel om een duurzaam alternatief te kiezen.
Olympus-appgebruiker Stéphanie Collier van B-Architecten omschrijft het als de beste: “Omdat alle mobiliteitsdiensten gebundeld zijn in de Olympus-app, ontdek ik telkens nieuwe diensten.”
Het aanbod blijft trouwens alleen maar groeien. De Olympus-app integreert geregeld nieuwe mobiliteitsaanbieders. Zo blijft je mobiliteitsaanbod altijd up-to-date!
Onderscheidend in de war for talent
Voor 70% van de Belgen is een ruim mobiliteitsaanbod een doorslaggevende factor in hun keuze voor een werkgever.
Enkel een bedrijfswagen aanbieden volstaat niet langer. Potentiële medewerkers willen zelf bepalen hoe ze zich verplaatsen van en naar het werk of naar afspraken. Liefst zonder files.
Met een MaaS-app speel je naadloos in op hun nood. Je geeft ze probleemloos het meest volledige mobiliteitsaanbod op de markt. Dat mag je met trots aanhalen op de sollicitatiegesprekken!
Wunderman Thompson ging je trouwens al voor.
Vlotte terugbetaling van aankopen met wettelijk mobiliteitsbudget
Maken je medewerkers aankopen met het wettelijk mobiliteitsbudget? Dan ontvangen ze met het Mobility-as-a-Service platform van Olympus binnen 24 werkuren hun terugbetaling.
Denk maar aan onder andere …
- Hun hypothecaire lening
- Huurkosten
- Internationale treinritten
- Een nieuwe (elektrische) fiets en bijhorend onderhoud
- …
Je medewerkers maken zo optimaal gebruik van het wettelijk mobiliteitsbudget, zonder extra administratie voor jou en je medewerker.