“Met Olympus Mobility onderscheiden we ons in de war for talent.”

Wunderman Thompson

De war for talent. Een echt slagveld voor velen, maar voor sommige bedrijven hét moment om zich te onderscheiden van de rest.

Wunderman Thompson doet het voor. Hun geheim wapen? Het wettelijk mobiliteitsbudget.

Om dat eenvoudig te beheren, klopten ze aan bij Olympus Mobility.

We spraken met Catherine Lurinx, Chief Operation Officer, over hoe zij de samenwerking ervaren.

Bekijk hoe zij het gebruik van Olympus Mobility ervaren

Wie is Wunderman Thompson?

Wie hun merk wil doen groeien met creatieve campagnes, moet bij Wunderman Thompson zijn. Als ‘Belgium’s leading integrated agency’ helpen ze bedrijven hun merk internationaal uit te bouwen.

Enkele jaren geleden begon Wunderman Thompson met het vergroenen van hun wagenpark. Al snelde mondde dat project uit tot een volledige modal shift.

Ze stelden zichzelf de vraag: “Hoe dragen we bij aan de maatschappij?”

Catherine Lurinx, COO: “Bezig zijn met mobiliteit gaat verder dan enkel wagens.

We keken onder andere naar waste policies, hoe we werknemers konden stimuleren om de fiets te nemen naar het werk …

Om al onze mobiliteitsoplossingen eenvoudig te integreren in één systeem, namen we contact op met Olympus Mobility.”

Waarom kozen jullie voor Olympus Mobility?

Catherine: “Een vereenvoudiging van de administratie. Dat is zeker het geval!

Maar ook vooral om ons te onderscheiden binnen de war for talent, die sowieso al heel erg moeilijk is.

Mensen bezitten namelijk niet noodzakelijk de wens voor een wagen. Ze zijn zelf vragende partij voor alternatieve verloningsmodellen.

Die spirit van jongeren inspireert werkgevers om naar andere verloningstypes te kijken.

Vandaar dat we heel snel bij Olympus Mobility zijn uitgekomen.”

Merk je ook effectief een grote verandering?

Catherine knikt. ‘Zeker. Wanneer we met kandidaten spraken, waren ze aangenaam verrast dat het wettelijk mobiliteitsbudget een optie was.

In sommige gevallen was dat zelfs dé doorslaggevende factor om voor ons te kiezen.

Het wettelijk mobiliteitsbudget is er eentje om te blijven.”

Wat is de grootste meerwaarde van Olympus Mobility?

Catherine: “Dat we onze werknemers een duurzaam alternatief bieden voor een bedrijfswagen.

Bovendien kunnen we dat op een administratief eenvoudige manier beheren en is er een naadloze doorvertaling naar payroll.

Ook op vlak van wetgeving is alles volledig dichtgetimmerd.

Dus het is de combinatie van het voordeel voor de werknemer, alsook het voordeel voor de werkgever.”

“De grootste meerwaarde? De combinatie van het voordeel voor de werknemer, alsook het voordeel voor de werkgever.”

Catherine Lurinx
COO Wunderman Thompson Benelux

Waarom zou je Olympus Mobility aanraden?

Catherine: “De app is héél gebruiksvriendelijk en denkt écht aan alles.

Olympus Mobility volgt bovendien telkens de laatste wetgeving. Hun systeem is meteen up-to-date.”

Je bedrijf onderscheiden in de war for talent?