Via de Olympus-app heb je toegang tot alle openbaar vervoer, verschillende deelwagensystemen, deelfietsen Blue-bike, Mobit en Velo Antwerpen, Swapfiets, maar ook 4411 straatparkeren, Q-Park, de B-Parkings, dit in de vorm van volledig geïntegreerde diensten.Daarnaast bieden we ook light-integrated diensten voor een naadloze afhandeling van jouw tickets van deelsteps, deelscooters, deelfietsen, deelwagens waardoor je binnen de 48 uur terugbetaald wordt op het door jou ingegeven rekeningnummer.
Onze mobiliteitsoplossing werkt uitsluitend met een app zodat je als medewerker altijd je favoriete mobiliteitsopties bij de hand hebt via 1 digitale toegang.Je werkgever kan bovendien maximaal btw recupereren via de maandelijkse factuur van Olympus Mobility.
Neen, de Olympus-app is enkel beschikbaar voor medewerkers van bedrijven.Wil je de Olympus-app gebruiken voor privéverplaatsingen, dan kan je een privébudget opladen bij 'Budget'.Als particulier kan je ook via de KBC-app gebruikmaken van geïntegreerde mobiliteitsdiensten, in samenwerking met Olympus.
Je kan de Olympus-app downloaden in de Google Play Store (Android) of in de App Store (iOS). De minimum Android- of iOS versie die je nodig hebt om de app te gebruiken, vind je in de store zelf.
Je kan je pincode zelf instellen via de app.1. Bij opstart.
Wanneer je je voor de allereerste keer inlogt bij de Olympus-app, wordt er gevraagd om je eigen pincode te kiezen.2. Op het hoofdmenu
Onder de knop 'Profiel' onderaan, vind je bij 'Beveiliging' het menu 'Pincode wijzigingen'. Voer je huidige pincode in en bepaal je nieuwe.
Als je je pincode bent vergeten om in te loggen of jouw aankopen van tickets te bevestigen, zijn er twee opties.1. Log uit en klik op 'Pincode vergeten?'.
Als je hier op klikt, geef je je login opnieuw in en druk je op 'Opnieuw instellen'. Let op: je login is niet altijd gelijk aan je mailadres. Je login kan je terugvinden in de welkomstmail die je indertijd hebt ontvangen bij de creatie van je account. De afzender van deze mail is noreply@olympus-mobility.com.Je ontvangt een e-mail met instructies om je pincode opnieuw in te stellen. Indien je geen mail ontvangt, heb je wellicht niet de juiste login gebruikt. Probeer in dat geval opnieuw met de juiste login.2. Klik op 'Profiel' onderaan
- Ga naar het menu 'Pincode opvragen' bij 'Beveiliging'.
- Voer je login in.
- Volg de stappen in de ontvangen e-mail.Indien je geen mail en/of pincode ontvangt, heb je wellicht niet de juiste login gebruikt. Probeer in dat geval opnieuw met de juiste login.
Vermoedelijk heb je je pincode aangevraagd met een foutieve login. Je correcte login vind je terug in de welkomstmail die je al gebruiker hebt ontvangen toen je aangemaakt werd in het Olympus systeem. Als je zeker bent dat je de juiste login gebruikt, en je ontvangt nog steeds geen mail, contacteer dan support@olympus-mobility.com.
In dat geval is de kans groot dat het nummer waarvan de SMS verstuurd wordt, geblokkeerd wordt door je provider waardoor deze SMS in je spam terechtkomt. Dit kan je als volgt oplossen, afhankelijk het het type bestuurssysteem:- Android:
1. Ga naar je berichten op je Android-toestel en klik aan de rechterkant het cirkelvormig icoon met letter aan
2. Klik daarna op 'Spam en geblokkeerd'. Hier zou je SMS'en die worden tegengehouden moeten kunnen terugvinden.
3. Klik bovenaan rechts op de drie puntjes, en klik op 'Geblokkeerde nummers'. Deblokkeer indien nodig het 8128 nummer zodat toekomstige SMS'en wel zullen aankomen.- IoS:
1. Ga naar de 'Instellingen' op je IoS-toestel.
2. Klik daarna op 'Berichten' en dan op 'Geblokkeerde contacten'
3. Deblokkeer indien nodig het 8128 nummer, zodat toekomstige SMS'en wel aankomen.
Als je 3 keer een foute pincode hebt ingevoerd, wordt je account geblokkeerd.Stuur een mailtje naar je mobiliteitsverantwoordelijke om te vragen om de blokkering op te heffen. Dit kan in het Olympus beheerportaal via de button 'Deblokkeer gebruiker' bij jouw gebruikersprofiel. Je mobiliteitsverantwoordelijke kan dan eenvoudig nieuwe aanmeldgegevens versturen via het beheerportaal.
4411 straatparkeren, Q-Park, Bar D'Office en Q8 tanken zijn mobiliteitsdiensten die je niet met een wettelijk mobiliteitsbudget kan gebruiken in de Olympus-app. Deze diensten vallen niet binnen het wettelijk kader vastgelegd door de Federale Overheid.Wil je deze diensten toch gebruiken voor privéverplaatsingen? Upload een privébudget bij 'Budget'.
Wanneer je een mobiliteitsdienst gebruikt waarbij je een MoBIB-kaart nodig hebt (bv. MIVB), vraagt de Olympus-app altijd om je kaartnummer in te vullen.
Wanneer je je Mobibkaart verloren bent, verwijder je deze best zo snel mogelijk uit je profiel. Dit kan je doen via 'Beheer Mobibkaarten' in de flow van de dienst waarvoor je de Mobibkaart gebruikte. Een nieuwe basic Mobibkaart kan besteld worden via de Olympus app.
De tickets voor aankopen van volledig geïntegreerde diensten vind je rechtstreeks via 'Tickets' enkele seconden na aankoop van je ticket.Tickets voor aankopen met betrekking tot light-integrated diensten worden verstuurd door de betreffende mobiliteitsdienst (bv. Uber) via mail.
Deze handleiding wordt opgestuurd met de welkomstmail. De afzender van deze mail is sales@olympus-mobility.com.