Van proefproject naar compleet mobiliteitsplatform
Els Vanden Berghe, Algemeen Directeur: "Eigenlijk heb ik Olympus Mobility jaren geleden zien starten als een project dat eerst vooral werkte rond elektrische mobiliteit.
Dus ik kende de naam al en wist ook dat het project geëvolueerd was naar een platform dat werkte rond multimodaliteit. Ik zag dat Blue-bike erbij betrokken werd en nog andere mobilteitsaanbieders, maar het had voor mij tot voor kort niet voldoende gewicht (op basis van hetgeen ik ervan wist).
Wat ik niet wist is de hele dienstverlening daarrond en hoe groot het aanbod intussen wel geworden is waardoor het voor mij ineens uit de projectsfeer werd gehaald, en het een echt platform is geworden waar gebruikers voor zowel werk als privé op terecht kunnen."
Ook het beheer van mobiliteit vereenvoudigen?
Gedaan met terugbetalingen, chaotische administratie en verloren tickets. Ontdek de beste oplossing en bespaar tijd met Olympus Mobility.
Een organisatie met oog voor efficiënte duurzaamheid
"Uiteindelijk heb ik de link naar de werking van onze organisatie gelegd op meerdere vlakken zoals woon-werk- en dienstverplaatsingen, efficiënte aankopen en administratieve afhandeling omdat het mobiliteitsaanbod binnen het platform echt wel groot is en heel veel afdekt. Bovendien zit de dienstverlening zeer goed in elkaar."
"Als milieuorganisatie zit het sowieso in ons DNA ingebed om ook in onze werking zo duurzaam mogelijk te zijn. Vandaar dat wij nooit met bedrijfswagens hebben gewerkt en altijd radicaal hebben gekozen voor bvb de trein. Onder mijn impuls hebben we dan jaren geleden ook nog Blue-bike abonnementen genomen en op een bepaald moment ook cambio, een NMBS business account, enz. Dit alles in een poging om multimodaal te zijn, ook voor dienstverplaatsingen en daarenboven efficiënt te kunnen gebruik maken van de verschillende beschikbare tools."
Het mobiliteitsaanbod binnen het platform is echt wel groot. Bovendien zit de dienstverlening zeer goed in elkaar.
Minder tools, meer mobiliteit
"Maar het bleef wel een puzzel. De systemen werden wel gebruikt, maar nog niet ten volle. Het geeft toch wel wat extra werk om treintickets te kopen via app nr 1 en een fiets te gebruiken via app nr 2. De ene koopt dan een treinticket aan de balie, een ander gebruikt dan toch de business account. De ene schiet eerst voor en boekt dan een onkostennota, enz. Dus geen uniformiteit in gebruik. Ook de administratieve verwerking van al de verschillende abonnementen is geen lachertje zowel voor de werknemers die ervan gebruik maken, als voor de mensen van de boekhouding om alle abonnementen bij te houden, afrekeningen te maken en onkostennota’s te maken.
De Olympus-app geeft een bundeling van dit alles. De administratieve verwerking verloopt vlot en het gebruik is super gemakkelijk."
Ook gewaardeerd door deze bedrijven
Een duurzaam mobiliteitsbeleid in je bedrijf: zo pakt Skill BuilderS het aan
Mediahuis kiest voor duurzame mobiliteit